18 Ağustos 2016 Perşembe

Yeni Zelanda'nın Hangi Şehrine Gidelim?

Yeni Zelanda, çok büyük ve seçeneklerle dolu bir ülke gibi görünmese de bu soru bilmediğimiz yerlerle ilgili aklımızdadır. İyi de hangi şehir, kasaba?

Kararımızı vermeden önce kendimize ufak bir anket yapmakta, kendimizi tanımakta mutlak fayda var. Kalabalığı ve insanları seviyor muyum? İçmeyi, sosyalleşmeyi mi, nispeten ufak bir yerde yaşayıp herkesi tanımayı mı tercih ederim? Yoksa bir yere uzun süre dayanamayanlardan mıyım?
Sorun kendinize, bakalım cevaplar sizi nasıl yönlendirecek?

Ben şöyle derdim mesela: ''Ben şehir insanıyım. Arkadaşlarımla dışarı çıkabilmeli, sinemaya, tiyatroya, festivale de gidebilmeliyim ama şehir gürültüsüne katlanamıyorum. Bunun yanında doğayı çok seviyorum, icabında bahçeme birşeyler ekebilmek isterim.''

Hayalim bana çok uçuk geliyordu ama değilmiş. Auckland'ın Mt Eden semtinde yaşıyorum. İstersem şehir merkezine 45 dakikada yürüyebilirim. Şehirde ulaşmak isteyeceğim herşey pek yakınımda ve bununla beraber evin arkasındaki küçük bahçeye roka ve taze soğan ektim. Sokağımız ağaçlarla, ağaçlar kuşlarla dolu. Şehir gürültüsünden eser yok.

Tabi eklemem gerek Auckland çok büyük bir şehir değil. İstanbul, İzmirle karşılaştırma kabul etmez.

Wellington ve Christchurch ve hatta Hamilton da, Auckland gibi şehrin ve sakinliğin yaşanabileceği yerler.

Yeni Zelanda Eğitim Bakanlığı, Yeni Zelanda'ya öğrenci olarak gelenlere kolaylık sağlamak üzere şu linkten www.studyinnewzealand.govt.nz/live-work/explore-nz ulaşabileceğiniz haritayı hazırlamış.

Linke tıkladığınızda aşağıdaki ekranı göreceksiniz. Soldaki kısma hangi konuda öğrenim görmek istediğinizi ve nasıl bir hayat tarzınız olduğunu ilettiğinizde haritadan size seçenekler veriyor ve bu seçeneklere tıklayarak yerleşim yerleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.
Verdikleri kira tutarları bana biraz normalden pahalı geldi ama daha detaylı kira araştırması için trademe sitesinden faydalanabilirsiniz.



Umarım bilgiler işinize yarar.
Kolay olsun gününüz.

https://www.facebook.com/yenizelandadayasam/
https://www.instagram.com/sevgininfotogunlugu/

4 yorum:

  1. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler Sevgi Hanım

    YanıtlaSil
  2. work and holiday vizesiyle gelmeyi düşünüyorum temel ihtiyaçları akrşılama ve iş bulma açısından Avutsralyayıo mı yeni zelandayı mı önerirsinzi :)

    YanıtlaSil
  3. work and holiday vizesiyle gelmeyi düşünüyorum.Temel ihtiyaçları karşılamada iş bulma kolaylıkları açısından avustralya ve yeni zelanda arasında kaldım hangisini önerirsiniz. Kalifiye bir iş yapamayacağım sonuçta garsonluk v.s gibi işler olur ancak

    YanıtlaSil